본문 바로가기
AI, chatGPT

그대가 그립다.

by e1mo518518 2023. 2. 25.
728x90
728x90
SMALL

chatGPT

I miss you

I miss you when the day drags on
And the hours seem to crawl,
And I'm left to face the world alone
Without your love to catch me when I fall.

I miss you in the evening breeze
When the stars light up the sky,
And I'm left to ponder what could be
If only you were by my side.

I miss you when I close my eyes
And drift into the night,
And I'm left to dream of all we shared
Before you vanished from my sight.

But though you're gone, I still hold on
To memories we've made,
And I'll carry them with me always
As I journey on, unafraid.

For though I miss you every day,
I know that we'll be reunited,
And until then, I'll cherish the love we shared
And keep you close, undivided.

번역본

보고 싶어요

날이 저물면 네가 그리워
그리고 시간이 기어가는 것 같습니다.
그리고 나는 홀로 세상을 마주하게 되었습니다.
내가 넘어질 때 나를 잡아줄 당신의 사랑 없이는.

저녁바람에 그리워
별이 하늘을 밝힐 때,
그리고 나는 무엇이 될 수 있는지 숙고해야 합니다.
당신이 내 옆에 있었다면.

눈을 감으면 그리워
그리고 밤 속으로 드리프트,
그리고 나는 우리가 공유한 모든 것에 대한 꿈을 꾸게 되었습니다.
내 시야에서 사라지기 전에.

하지만 당신은 떠났지만, 난 여전히 버티고 있어요
우리가 만든 추억에
그리고 나는 그것들을 항상 가지고 다닐 것이다.
내가 여행하는 동안, 두려워하지 않습니다.

매일 그리워도
재회할 줄 알고,
그때까지 우리가 나눴던 사랑을 소중히 간직할게
그리고 당신을 가깝게 유지하십시오.

느낀점


역시나 사람의 감정을 나타내기엔 AI가 부족한 것일까?
번역본이 잘못된것일까?
인간도 잘못을 반복하면서 발전해왔다.
인간의 오류보다 훨씬 빨리 바르게 자리를 잡아갈것같다.
사람들은 무엇으로 먹고 살것인가?
여전히 인간만이 할수있는 고유의 일을 찾아갈것이다.


LIST